Referat fra GF 2012

GENERALFORSAMLING

 

Torsdag, den 27. september 2012 kl. 19.30

  Beboerhuset, Sorgenfrivang 1

Antal ejere tilstede: 26 huse

Dagsorden iflg vedtægterne som følger:

  1. Valg af dirigent
  2. Formandens beretning. Derefter orientering fra aktivitetsudvalget.
  3. Kassererens fremlæggelse af det reviderede regnskab for det pr. 31.maj afsluttede regnskabsår.
  4. Forslag fra bestyrelse og medlemmer
  5. Fastsættelse af a’conto indbetalinger i henhold til §5 stk. 2
  6. Valg til bestyrelse
  7. Valg af 2 revisorer
  8. Valg af 2 bestyrelsessuppleanter og 1 revisorsuppleant
  9. Fastsættelse af vederlag til kassereren
  10. Evt

Re: 1. Valg af dirigent

Efter formandens velkomst blev Johannes Risbjerg valgt som dirigent. Han konstaterede, at generalforsamlingen var varslet korrekt og derfor kunne erklæres for gyldig.

Tilstede: 26 huse repræsenteret , 8 fuldmagter

Re: 2. Formandens beretning

  • Varmeregnskabet er nu udleveret til samtlige husstande.
  • Servicekontrakter på drift af varmecentralen etc. beløber sig til 10.000 – 12.000 pr år pr stk. og da vi har 5 stk. udgør de en stor udgift i regnskabet.
  • Gasprisen er låst indtil januar 2013.
  • Udskiftning af  vandmålere i samtlige husstande er fuldført.
  • Etablering af den nye legeplads ved Virumvej er igangsat. Det tog kommunen 4 måneder at udarbejde en byggetilladelse.
  • Storskald på alle små veje. Telefonnr til renovationsfirmaet bliver lagt på ejerforeningens hjemmeside.
  • Mange postkasser er utætte. En stramning af møtrikkerne kan dog afhjælpe problemet.
  • Ved etablering af nyt tag og ved afvigelser i form af loftvinduer etc. skal der foreligge byggetilladelse og dispensation og denne skal følges.
  • Ved udskiftning af kælderdøre skal aflæsningsstikket genetableres. Flere steder er kablet klippet over .Meddel Grube hvis I har behov for nyt kabel. Såfremt vi fremover skal rende forgæves flere gange for at aflæse varme vil der blive indført en straf afgift på mellem 500 og 1000 kr.
  • Opdateringer/ændringer af emailadresser bedes sendt til formanden. 
  • figr@webspeed.dk
  • Fortove skal være ryddet og snefrie. Udkrudt skal fjernes og beplantning skal klippes til skel.
  • Stor tak til aktivitetsudvalget for gode arrangementer i 2012. Michala Østerdahl informerede om aktivitetsudvalgets årlige arrangementer såsom sommerfest (i år med loppemarked), fastelavn og etablering af den nye legeplads. Udvalget er åbne over for nye ideer og forslag til at gøre noget anderledes. Jacob Leerhøj informerede om den kommende arbejdsweekend 6-7. oktober, hvor udgravning til legepladsen finder sted. Han opfordrede til, at så mange beboerne som mulig giver en hånd med.
  • Formandens beretning blev godkendt.

Re: 3. Kassererens fremlæggelse

Der er et overskud på 84.000 i år, hvor det sidste år var  81.000.

En stor omkostning på 21.000 har været til udskiftning af PC og installation af programmer. Snerydning beløb sig på 43.000. Sidste års jubilæum kostede 10.000 og den nye legeplads DKK 75.000.

Året har båret præg af lave vedligeholdelsesudgifter. Regnskabet er i fin balance og henlæggelser er i orden.

Re: 4. Forslag fra bestyrelse og medlemmer

Flere beboere ønsker en bedre udspecificering af diverse omkostninger i regnskab og budget, hvilket bestyrelse noterede sig og ændrer i fremtiden. Det skal fremstå med tydelighed, hvad de enkelte omkostninger dækker over. Ligeledes opfordrede flere beboer til at bestyrelsen indhenter flere tilbud fra leverandører særligt med henblik på nyt revisionfirma, indkøb af PC og programmer.

Per Nielsen opfordrede til udbetaling af eksisterende lån til DONG.

Afstemning/Debat vedrørende snerydning, hvor forsamlingen plæderede for og imod. Afstemningens resultat: 23 huse ud af 26 stemte for snerydning. 7 huse stemte for saltning, dog stemte et flertal for snerydning uden salt. Estimeret omkostning pr hus DKK 500 pr år.

Re: 5. Fastsættelse af aconto indbetalinger

Gas


1.300.000

vand


170.000

Afdrag


165.000

el


25.000

varmemester

46.000


drift/rep

198.000


forsikr


28.000

varmeregnskab

25.000


kontingent

188.100


antenne

450.500


opsp


99.000



2.694.600

Der budgetteres med et underskud på ca 70.000,-.

Gennemsnitlig betaling pr md i 10mdr er 2550,-

Re: 6. Valg til bestyrelse

Niels Østerdahl, Michael Nordahl samt Rikke Petersen gjorde opmærksomme på, at de var villige til at vige pladsen for interesserede ejere. Dog ønskede ingen på generalforsamligen at opstille, hvorfor eksisterende bestyrelsen blev genvalgt.

Re: 7. Valg af revisorer

Bergmann, statsautorisret revisor og  Torben Frederiksen Intern revisor genvalgt.

Re: 8. Valg af bestyrelsessuppleanter og 1 revisorsuppleant

Karl Larsen

Lars Petersen

Ulla Randrup som revisorsuppleant genvalgt.

Re: 9. Fastsættelse af vederlag til kassereren

Det blev foreslået at fortsætte med uændret vederlag på DKK 28.000. Forslaget blev vedtaget.

Re: 10. Eventuelt

Bestyrelsen fik kritik af, at den endnu ikke har besigtiget og gennemgået  varmecentralen. Et kritikpunkt som bestyrelsen tog til sig. Ved næste bestyrelsesmøde vil denne besigtigelse finde sted.

Områdets mange katte er til gene for mange ejere. De løber ind i husene og benytter for –og baghave som toilet.

Ved udsendelse af fællesmail skal alle ejere på bbc og kun formanden kan udsende diverse fællesmail.

Til slut overrækkelse af vin til Finn i forbindelse med hans 25 års jubilæum som formand. Stor tak og hyldest til Finn for hans kæmpe indsats og arbejde i bestyrelsen i gennem 25 år.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

Til slut : STOR TAK fra formanden til alle for vingaven