Referat generalforsamling 2002

REFERAT AF GENERALFORSAMLING BAKKEHUSENES EJERLAUG i SORGENFRI

Mandag, den 20. september 2022 kl. 19.30

 

Beboerhuset, Sorgenfrivang 1

Dagsorden iflg. vedtægterne:

 

 

a) Valg af dirigent.

b) Formandens beretning.

c) Kassererens fremlæggelse af det reviderede regnskab for det pr. 31. maj afsluttede regnskabsår.

d) Forslag fra bestyrelse og medlemmer.

e) Fastsættelse af a'conto indbetalinger i henhold til § 5 stk.2.

f) Valg til bestyrelse: på valg Peter Berg, Rikke Petersen, Mette Grube og Anders Münter (fraflyttet).

g) Valg af 2 revisorer.

h) Valg af 2 bestyrelsessuppleanter og

1 revisorsuppleant.

i) Fastsættelse af vederlag til kassereren.

j) Evt.

 

 

38 huse repræsenteret på generalforsamlingen.

Valg af dirigent

Johannes Risbjerg blev valgt som dirigent og konstaterede, at generalforsamlingen var varslet korrekt og at den derfor kunne erklæres for gyldig.

Formandens beretning 2022

Formanden bød velkommen til alle fremmødte og rettede en særlig velkomsthilsen til nye ejere i foreningen. Derudover kunne han informere forsamlingen om, at Grønnevej 200, 202 og 212 og Kronebakken 19 er solgt til priser fra 5,5 til 7,4 mio kr. Yderligere 2 huse er sat til salg.

Varmeåret:

Vi har et årligt forbrug på 150.000 m3 gas og betaler DKK 890.000.

94 huse har fået penge retur og 6 har fået en ekstra regning.

Desværre er det slut med billig varme, da vores fastprisaftale udløber 1. januar 2023. I løbet af året har vi desværre oplevet en del afbrydelser af varme og varmt vand. Når uheldet er ude, arbejder vi på højtryk for at genetablere.

 

Fjernvarme:

 

Sidste nyt er, at der graves på Kongevejen. Formanden har afholdt sit første møde med Vestforbrændingen. Desværre kan vi ikke forvente fjernvarme før tidligst i 2024. På kommunens hjemmeside kan man holde sig opdateret.

 

Affaldsbeholdere:

 

Affaldsbeholdere på Grønnevej skal stå på egen grund. Formanden omtalte dette emne på sidste generalforsamling, men det er de færreste, der har reageret på henstillingen. Derfor er det anmeldt til kommunen.

 

Der opfordres til at få beskåret grene og træer, der er til gene for skraldebiler etc.

 

Trekanten:

 

Buske og træer blev beskåret i foråret og jorden er blevet rodfræset, der hvor træer blev fældet.

 

Sagen mod den tidligere kasserer:

 

Formanden har været indkaldt 3 gange og alle gange er det blevet aflyst. Sidste nyt er, at formanden skal vidne i sagen den 23.april 2023. I år er det 7 år siden sagen blev anmeldt.

 

Gennembrud af fortov til ladekabler:

 

Der skal ansøges hos kommunen og bestyrelsen skal godkende så længe det er privat vej.

Den 01. april 2023 overgår vejene til at blive kommunale igen.

 

BBR:

 

Alle huse var registreret til fjernvarme og derfor var der ingen varmecheck til dem, der kunne være berettiget. Det faktum er nu tilrettet. Der er mulighed for at søge igen i det nye år. Oplysninger kan findes på borger.dk.

 

 

 

 

Vejfest:

 

En stor tak til Lulu, Benedicte, Britt, Michael og Michala for en stor indsats i forbindelse med årets vejfest. Man kunne overveje rykke arrangementet til om eftermiddagen, så børnefamilierne kan deltage. Der opfordres til at samle de respektive aktiviteter på samme sted, da der i år var for meget afstand mellem dem. Kløverbakken og Kornbakken opfordres til at deltage.

 

Borgmestermøde:

Den 10. oktober deltager formanden og Rikke Petersen i et borgermøde med borgmester Sofia Osmani i Virumhallen.

En enkelt havde kontaktet LTF angående placering af affafdscontainer og fået den besked , at de gerne må stå mellem fortov og skel. Formanden har efterfølgende haft kontakt til LTF og beskeden er at containere skal stå på egen matrikel:

Uddrag af Regulativ for husholningsaffald

Særligt for parcel- og rækkehuse med egne stativer/beholdere

Beholdere/stativer skal placeres på matriklen. Standpladsen anbefales etableret med kortest mulig

gangafstand fra farbar kørevej.

Hvis standplads eller adgangsvej ikke kan overholde ovennævnte forhold, skal grundejer stille beholdere

frem til fortov/kørevej for tømning på afhentningsdagen inden kl. 7.00. Beholdere skal efterfølgende

bringes tilbage til standpladsen ved grundejerens foranstaltning.

Affaldet må ikke spærre fortovet.

Regulativet i fuld version er vedhæftet

A’conto 2022/23.

Nye a’conto indbetalinger:

Hvis vi forudsætter at prisen på gas vil være 15,- pr m3 ( mod 5,81 i dag )og vi har et forbrug på 150.000 m3 gas skal der indkræves 2.295.000,-

Vi betaler i dag 890.000,- altså 1.405.000,- mere. Hvilket vil give en stigning på 1200,- pr md.pr.hus oveni hvad der ellers betales.

En kold vinter og en højere gaspris vil selvfølgelig rykke udgifterne endnu højere op. Vi er klogere i det nye år når vi har betalt den første gasregning uden rabat

 

Gas


2.250.000,00

vand


170.000,00

el


35.000,00

varmemester


30.000,00

drift/rep


237.500,00

forsikr


36.000,00

varmeregnskab


15.000,00

kontingent


89.100,00

antenne


267.840,00

opsp





3.130.440,00

 

 

 

Kassererens fremlæggelse

 

Kassereren startede med at sende en stor tak til foreningens interne revisor Ulla Randrup, for et forbilledligt samarbejde igen i år. Herefter oplyste kassereren, at foreningen i det netop afsluttede regnskabsår fik et underskud på godt 78.000 kr. mod 9.000 kr. sidste år. Forskellen skyldtes primært vores sommerfest som kostede 22.000 kr. og anlægsarbejde ved varmemesterboligen på ca. 55.000 kr. Ellers bød året ikke på de store overraskelser. Kassereren oplyste endvidere, at foreningen det sidste regnskabsår, havde ”sparet” ca. 1.222.802 kr., som følge af, at vi låste gasprisen i januar 2021 for 2 år.

Regnskabet blev herefter godkendt uden indvendinger.

 

Forslag fra bestyrelse og medlemmer

1: Som bekendtgjort i indkaldelsen til generalforsamlingen, fremstiller Jacob Austand og Lulu Heiberg (Kløverbakken 35) forslag om, at etablere en arbejdsgruppe, der skal sætte en proces i gang imod at få moderniseret facaderegulativet.

Det viser sig, at deklarationer og regulativer ikke kan aflyses og ændres medmindre vi får udarbejdet en lokalplan. Det kan være en langvarig, tung og tidskrævende proces. Det er dog stadig et ønske fra mange beboere at få en ide om, hvad man må og ikke må ift. at finde et niveau, der er tidssvarende. Derfor beslutter generalforsamlingen at nedsætte et arbejdsudvalg, som udarbejder retningslinjer ift. placering af fiberbokse, ladebokse, varmepumper, vinduer etc. Udvalget vil også se på praksis ift. påtale og rådgivning. Nanna (Grønnevej), Lulu (Kløverbakken 35), Aske og Steffen melder sig til at tage del i udvalget.

 

 

2: Erik Torpegaard (Kløverbakken 25) ønsker afklaring på, om vores elnet kan klare en fremtidig belastning, da flere og flere skifter til elbiler og opladning foran eget hus. Formanden slår fast, at vi har kapacitet nok til at kunne håndtere det øgede forbrug. I forhold til opladning og parkering foran eget hus, opfordres til godt naboskab og at man løser problemer sammen. Det er muligt at dele opladere og afregne respektivt.

 

Fastsættelse af Aconto indbetalinger i henhold til § 5 stk.2

3: Forslaget om nye aconto indbetalinger godkendes og beløbet stiger således DKK 1200,-- pr hus/ mdr oveni i det beløb, som normalt betales. Såfremt vinteren bliver kold og gaspriserne stiger yderligt, vil udgifterne rykke endnu højere op. Der opfordres til at føre til referat, at gasprisen på ingen måde må fastlåses på baggrund af den usikre situation ift. prisen på energiforsyning.

Varmen nedsættes med 2 grader for at spare på varmeudgifterne.

 

 

Valg til bestyrelse

 

Peter Berg, Mette Grube og Rikke Petersenblev genvalgt til bestyrelsen. Lulu Heiberg, Kløverbakken 35, bliver en del af bestyrelsen, da Anders Münter er fraflyttet.

 

Valg af 2 revisorer

 

Piaster revisorerne blev valgt som ekstern revisor og Ulla Randrup som intern revisor.

 

Valg af 2 bestyrelsessuppleanter og 1 revisorsuppleant

Lene Kiel Bjerregaard, Jonas Lauersen samt Lars Pedersen blev genvalgt som bestyrelsessuppleanter og Torben Frederiksen blev valgt som revisorsuppleant.

Fastsættelse af vederlag til kassereren

Kassererens vederlag på 38.000 kr. forsætter uændret.

 

Med venlig hilsen

Bestyrelsen