Referat generalforsamling 2019

Referat 2019

REFERAT AF GENERALFORSAMLING BAKKEHUSENES EJERLAUG i SORGENFRI

 

Torsdag, den 26. september 2019 kl. 19.30

I beboerhuset, Sorgenfrivang 1

 

Dagsorden iflg. vedtægterne:

  1. Valg af dirigent.
  2. Formandens beretning.
  3. Kassererens fremlæggelse af det revidererede regnskab for det per 31. maj afsluttede regnskabsår.
  4. Forslag fra bestyrelse og medlemmer.
  5. Fastsættelse af aconto indbetalinger i henhold til § 5 stk. 2.
  6. Valg til bestyrelse. Finn Grube, Lars Benjaminsen og Lars Pedersen er på valg.
  7. Valg af 2 revisorer.
  8. Valg af 2 bestyrelsessuppleanter og 1 revisorsuppleant.
  9. Fastsættelse af vederlag til kassereren.
  10. Evt.

Fremøde :38 huse repræsenteret

Valg af dirigent

Johannes Risbjerg blev valgt som dirigent og konstaterede, at generalforsamlingen var varslet korrekt og at den derfor kunne erklæres for gyldig.

Formandens beretning

Formanden bød velkommen til nye ejere, der er godt gang i salget stadigvæk.

Priserne er mellem 4,5 og 5 mill.

Vi har haft et  pænt  varmeår  selvom  gasprisen ligger 0,70kr højere end sidste år. Vi har ikke brugt så mange penge på reparationer.  97 har fået varmepenge retur svarende til 298.000 kr.

Besøg af politiet vedr. den tidligere kasserer

3½ år efter anmeldelsen er politiet nået til vores sag.

FM har overfor politiet redegjort for hele forløbet incl. sagen mod den tidligere revisor Politiet ville undersøge nærmere om der evt. var dokumentfalsk inde i billedet, idet sagen så vil tage en anden drejning.

Det er op til anklagemyndigheden om der bliver rejst tiltale, der kan dog gå op til 2 år inden der er en afgørelse.

4- Kammer beholderen /hække

Kedelig og træls sag her i sommer.

Trods flere henstillinger fra FM om at klippe hækkene ind blev der ikke reageret.

Først da FM  havde haft møde med LTF og Remondis og der var sendt breve ud skete der noget.

Hvis der blot var brugt en brøkdel af den tid der er blevet brugt på FACEBOOK , til at klippe hæk, var meget undgået.

De fleste hække blev klippet ind, men det er ikke gjort med det , der skal vedligeholdes, mange steder er den gal igen. Der vil være container til haveaffald i uge 41-42 og 43

Så det er op til jer selv om I vil have  hentet affald.

Kommunen har planer om at stramme op !!!!!!

I samarbejde med LTF har vi anmodet om gule streger i enderne af  vejene  - sagen kører stadig, ingen ved noget

Møde med borgmesteren x 2

Kommunen opsiger alle servicekontrakter på private fællesveje d.v.s vi skal fremover selv sørge for rensning af vejbrønde og vedligehold af veje. Kommunen undersøger om der kan tegnes nye servicekontakter. Vejene vil dog blive repareret inden overdragelsen, hvornår vides ikke

FM  har sendt billeder af vores veje til kommunen  og der har været konsulenter ude og besigtige .

Hvornår de bliver repareret vides ikke.

Hvis vi kommer i den situation at vi bliver beriget med  ”vejgaven” vil det blive nødvendigt at oprette en vejfond udover den opsparing vi har i forvejen.

Det skal for god ordens skyld nævnes at kommunen er tvunget til denne opsigelse grundet den tidligere regerings lovkrav. Hvis kommunen øger deres anlægsudgifter pålægges de strafafgift til staten.

Kommunen har tidligere valgt at betale disse bøder af formuen , men denne løsning er ikke holdbar i længden

Borgmesteren har været til møde med den nye trafikminister og vi afventer resultatet fra dette møde.

Bestyrelsen har på vegne af Ejerlauget skrevet til kommunen og anmodet om at vores veje opgraderes til kommunale veje, idet vores veje bruges til skoleveje for alle andre end rækkernes beboere.

Fjernvarme er skrinlagt

Kommunerne har ikke penge til at videreføre fjernvarmenettet nordpå til Sorgenfri og Virum

Pengene skal bruges til den kommende letbane

Forskønnelsesdag

Bestyrelsen lægger op til en dag hvor vi hjælper hinanden med at feje rendestene og fjerne ukrudt på vores veje, det gør ikke noget hvis området fremstår pænt

Snerydning

 Grundejerne har pligt til klatførebekæmpelse og snerydning

Der er indgået kontrakt for den kommende vinter: Vi har indgået aftalen uden saltning men det kan blive nødvendigt at salte hvis vinteren byder på isslag

Vi har tidligere anbefalet at have udendørsbelysningen tændt , det gør vi stadig

Mange klager over katte:

Mange klager over katte der besørger i vores haver og ødelægger trampoliner og havehynder.

Henviser til lovgivningen, der helt klart siger at udendørs katte skal holdes i indhegning.

Legepladsen er sikkerhedstjekket og enkelte ting er rettet så den lever op til nutidig standard.

FM opfordrede endnu en gang til at hække og træer klippes ind til skel, dette gælder også hækkene mod fortov

Kassererens fremlæggelse

Kassereren fremlagde regnskabet og startede med at takke Ulla Randrup – foreningens interne revisor – for et godt stykke arbejde.

Foreningen har en sund økonomi og året 2018/2019, bød ikke på de store overraskelser. Året endte med et overskud på 54.611 kr.

Den gennemsnitlige kassebeholdning gennem regnskabsåret er ca. 1.300.000 kr. og bestyrelsen mener det dækker behovet for uforudsete udgifter og tilstræber derfor at holde niveauet. Vi har haft et år med forholdsvis små udgifter i varmecentralen, hvilket afspejlede sig i tilbagebetaling til næste alle husstande ved den årlige opgørelse, der netop er sendt ud. Regnskabet blev herefter godkendt uden bemærkninger. Der udsendes omkring den 10.oktober ny opgørelse for næste års a’conto betalinger.

 

Forslag fra bestyrelse og medlemmer

Michala Østerdahl foreslår, at vi også får adgang til en container i juni/juli måned. Et forslag, der straks blev godkendt af generalforsamlingen.

Ulla Randrup opfordrer til, at alle er opmærksomme på, at både for -og baghave skal klippes ind til skel. Beplantning og hække i nogle forhaver rager langt ud på fortovet og gør det besværligt at passere.

Såfremt kommunen beslutter at overdrage Kronebakken, Kløverbakken og Kornbakken til ejerlauget, opfordres bestyrelsen til at sikre, at vejene overleveres i den bedst mulige stand.

Ulla Randrup bemærker, at en af lygtepælene på Kronebakken ikke længere lyser. Ulla kontakter selv kommunen med henblik på udskiftning af pære.

Der var fremsat tre forslag på generalforsamlingen:

  1. Forslag om anskaffelse af hjertestarter (Lene Bjerregaard Kiel, Kronebakken 31) godkendes med et stort flertal af generalforsamlingen. Lene går videre med sagen.
  2. På baggrund af Helle Borups opfordring til at drøfte problematikken omkring beskæring af træer i haverne, konkluderer FM, at det ikke er lovligt muligt at indføre egenbetaling ej heller at udøve selvtægt. Der henvises og appelleres til, at man udviser hensyn over for sine naboer og genboer og at man beskærer, hvis træer og beplantning skygger i andres haver og at man i øvrigt gør sit for at undgå bladnedfald hos naboen.
  3. Generalforsamlingen beslutter at nedsætte et udvalg, der indenfor en budgetramme på DKK 20.000 kommer med forskellige modeller til udnyttelse af trekanten på Boelvej/Tornebakken. Med i udvalget er Kenneth Rasmussen, Casper Renneberg, Martin Peckham, Ellen Frederiksen og Lene Kiel Bjerregaard.

Fastsættelse af a’conto indbetalinger i henhold til § 5 stk.2

Den gennemsnitlige a’conto betaling vil være 1500,-kr med variation mellem 1000 kr og 1900 kr

Budget for 2019/20

 

Gas


1.000.000,00

vand


140.000,00

el


30.000,00

varmemester


30.000,00

drift/rep


300.000,00

forsikr


35.000,00

varmeregnskab


10.000,00

kontingent


89.100,00

antenne


231.840,00

opsp


59.400,00

I alt


1.925.340,00

Valg til bestyrelse

 

Finn Grube, Lars Benjaminsen og Lars Pedersen blev alle genvalgt til bestyrelsen.

 

Valg af 2 revisorer

Piaster revisorerne blev valgt som ekstern revisor og Ulla Randrup som intern revisor.

 

Valg af 2 bestyrelsessuppleanter og 1 revisorsuppleant.

Lars Pedersen og Jonas Lauersen blev genvalgt som bestyrelsessuppleanter og Torben Frederiksen blev valgt som revisorsuppleant. 

Fastsættelse af vederlag til kassereren.

Kassererens vederlag på 38.000 kr. forsætter uændret.

Evt.

FM henstiller til, at de unge tager hensyn, når de holder fest. Musikken skal slukkes efter kl 00:00 udendørs og fest på hverdage, skal helst undgås.

 

 

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

 

 

 

REFERAT AF GENERALFORSAMLING BAKKEHUSENES EJERLAUG i SORGENFRI

 

Torsdag, den 26. september 2019 kl. 19.30

I beboerhuset, Sorgenfrivang 1

 

Dagsorden iflg. vedtægterne:

  1. Valg af dirigent.
  2. Formandens beretning.
  3. Kassererens fremlæggelse af det revidererede regnskab for det per 31. maj afsluttede regnskabsår.
  4. Forslag fra bestyrelse og medlemmer.
  5. Fastsættelse af aconto indbetalinger i henhold til § 5 stk. 2.
  6. Valg til bestyrelse. Finn Grube, Lars Benjaminsen og Lars Pedersen er på valg.
  7. Valg af 2 revisorer.
  8. Valg af 2 bestyrelsessuppleanter og 1 revisorsuppleant.
  9. Fastsættelse af vederlag til kassereren.
  10. Evt.

Fremøde :38 huse repræsenteret

Valg af dirigent

Johannes Risbjerg blev valgt som dirigent og konstaterede, at generalforsamlingen var varslet korrekt og at den derfor kunne erklæres for gyldig.

Formandens beretning

Formanden bød velkommen til nye ejere, der er godt gang i salget stadigvæk.

Priserne er mellem 4,5 og 5 mill.

Vi har haft et  pænt  varmeår  selvom  gasprisen ligger 0,70kr højere end sidste år. Vi har ikke brugt så mange penge på reparationer.  97 har fået varmepenge retur svarende til 298.000 kr.

Besøg af politiet vedr. den tidligere kasserer

3½ år efter anmeldelsen er politiet nået til vores sag.

FM har overfor politiet redegjort for hele forløbet incl. sagen mod den tidligere revisor Politiet ville undersøge nærmere om der evt. var dokumentfalsk inde i billedet, idet sagen så vil tage en anden drejning.

Det er op til anklagemyndigheden om der bliver rejst tiltale, der kan dog gå op til 2 år inden der er en afgørelse.

4- Kammer beholderen /hække

Kedelig og træls sag her i sommer.

Trods flere henstillinger fra FM om at klippe hækkene ind blev der ikke reageret.

Først da FM  havde haft møde med LTF og Remondis og der var sendt breve ud skete der noget.

Hvis der blot var brugt en brøkdel af den tid der er blevet brugt på FACEBOOK , til at klippe hæk, var meget undgået.

De fleste hække blev klippet ind, men det er ikke gjort med det , der skal vedligeholdes, mange steder er den gal igen. Der vil være container til haveaffald i uge 41-42 og 43

Så det er op til jer selv om I vil have  hentet affald.

Kommunen har planer om at stramme op !!!!!!

I samarbejde med LTF har vi anmodet om gule streger i enderne af  vejene  - sagen kører stadig, ingen ved noget

Møde med borgmesteren x 2

Kommunen opsiger alle servicekontrakter på private fællesveje d.v.s vi skal fremover selv sørge for rensning af vejbrønde og vedligehold af veje. Kommunen undersøger om der kan tegnes nye servicekontakter. Vejene vil dog blive repareret inden overdragelsen, hvornår vides ikke

FM  har sendt billeder af vores veje til kommunen  og der har været konsulenter ude og besigtige .

Hvornår de bliver repareret vides ikke.

Hvis vi kommer i den situation at vi bliver beriget med  ”vejgaven” vil det blive nødvendigt at oprette en vejfond udover den opsparing vi har i forvejen.

Det skal for god ordens skyld nævnes at kommunen er tvunget til denne opsigelse grundet den tidligere regerings lovkrav. Hvis kommunen øger deres anlægsudgifter pålægges de strafafgift til staten.

Kommunen har tidligere valgt at betale disse bøder af formuen , men denne løsning er ikke holdbar i længden

Borgmesteren har været til møde med den nye trafikminister og vi afventer resultatet fra dette møde.

Bestyrelsen har på vegne af Ejerlauget skrevet til kommunen og anmodet om at vores veje opgraderes til kommunale veje, idet vores veje bruges til skoleveje for alle andre end rækkernes beboere.

Fjernvarme er skrinlagt

Kommunerne har ikke penge til at videreføre fjernvarmenettet nordpå til Sorgenfri og Virum

Pengene skal bruges til den kommende letbane

Forskønnelsesdag

Bestyrelsen lægger op til en dag hvor vi hjælper hinanden med at feje rendestene og fjerne ukrudt på vores veje, det gør ikke noget hvis området fremstår pænt

Snerydning

 Grundejerne har pligt til klatførebekæmpelse og snerydning

Der er indgået kontrakt for den kommende vinter: Vi har indgået aftalen uden saltning men det kan blive nødvendigt at salte hvis vinteren byder på isslag

Vi har tidligere anbefalet at have udendørsbelysningen tændt , det gør vi stadig

Mange klager over katte:

Mange klager over katte der besørger i vores haver og ødelægger trampoliner og havehynder.

Henviser til lovgivningen, der helt klart siger at udendørs katte skal holdes i indhegning.

Legepladsen er sikkerhedstjekket og enkelte ting er rettet så den lever op til nutidig standard.

FM opfordrede endnu en gang til at hække og træer klippes ind til skel, dette gælder også hækkene mod fortov

Kassererens fremlæggelse

Kassereren fremlagde regnskabet og startede med at takke Ulla Randrup – foreningens interne revisor – for et godt stykke arbejde.

Foreningen har en sund økonomi og året 2018/2019, bød ikke på de store overraskelser. Året endte med et overskud på 54.611 kr.

Den gennemsnitlige kassebeholdning gennem regnskabsåret er ca. 1.300.000 kr. og bestyrelsen mener det dækker behovet for uforudsete udgifter og tilstræber derfor at holde niveauet. Vi har haft et år med forholdsvis små udgifter i varmecentralen, hvilket afspejlede sig i tilbagebetaling til næste alle husstande ved den årlige opgørelse, der netop er sendt ud. Regnskabet blev herefter godkendt uden bemærkninger. Der udsendes omkring den 10.oktober ny opgørelse for næste års a’conto betalinger.

 

Forslag fra bestyrelse og medlemmer

Michala Østerdahl foreslår, at vi også får adgang til en container i juni/juli måned. Et forslag, der straks blev godkendt af generalforsamlingen.

Ulla Randrup opfordrer til, at alle er opmærksomme på, at både for -og baghave skal klippes ind til skel. Beplantning og hække i nogle forhaver rager langt ud på fortovet og gør det besværligt at passere.

Såfremt kommunen beslutter at overdrage Kronebakken, Kløverbakken og Kornbakken til ejerlauget, opfordres bestyrelsen til at sikre, at vejene overleveres i den bedst mulige stand.

Ulla Randrup bemærker, at en af lygtepælene på Kronebakken ikke længere lyser. Ulla kontakter selv kommunen med henblik på udskiftning af pære.

Der var fremsat tre forslag på generalforsamlingen:

  1. Forslag om anskaffelse af hjertestarter (Lene Bjerregaard Kiel, Kronebakken 31) godkendes med et stort flertal af generalforsamlingen. Lene går videre med sagen.
  2. På baggrund af Helle Borups opfordring til at drøfte problematikken omkring beskæring af træer i haverne, konkluderer FM, at det ikke er lovligt muligt at indføre egenbetaling ej heller at udøve selvtægt. Der henvises og appelleres til, at man udviser hensyn over for sine naboer og genboer og at man beskærer, hvis træer og beplantning skygger i andres haver og at man i øvrigt gør sit for at undgå bladnedfald hos naboen.
  3. Generalforsamlingen beslutter at nedsætte et udvalg, der indenfor en budgetramme på DKK 20.000 kommer med forskellige modeller til udnyttelse af trekanten på Boelvej/Tornebakken. Med i udvalget er Kenneth Rasmussen, Casper Renneberg, Martin Peckham, Ellen Frederiksen og Lene Kiel Bjerregaard.

Fastsættelse af a’conto indbetalinger i henhold til § 5 stk.2

Gas


1.000.000,00

vand


140.000,00

el


30.000,00

varmemester


30.000,00

drift/rep


300.000,00

forsikr


35.000,00

varmeregnskab


10.000,00

kontingent


89.100,00

antenne


231.840,00

opsp


59.400,00

I alt


1.925.340,00

Den gennemsnitlige a’conto betaling vil være 1500,-kr med variation mellem 1000 kr og 1900 kr

Budget for 2019/20

 

Valg til bestyrelse

 

Finn Grube, Lars Benjaminsen og Lars Pedersen blev alle genvalgt til bestyrelsen.

 

Valg af 2 revisorer

Piaster revisorerne blev valgt som ekstern revisor og Ulla Randrup som intern revisor.

 

Valg af 2 bestyrelsessuppleanter og 1 revisorsuppleant.

Lars Pedersen og Jonas Lauersen blev genvalgt som bestyrelsessuppleanter og Torben Frederiksen blev valgt som revisorsuppleant. 

Fastsættelse af vederlag til kassereren.

Kassererens vederlag på 38.000 kr. forsætter uændret.

Evt.

FM henstiller til, at de unge tager hensyn, når de holder fest. Musikken skal slukkes efter kl 00:00 udendørs og fest på hverdage, skal helst undgås.

 

 

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

 

 

 

REFERAT AF GENERALFORSAMLING BAKKEHUSENES EJERLAUG i SORGENFRI

 

Torsdag, den 26. september 2019 kl. 19.30

I beboerhuset, Sorgenfrivang 1

 

Dagsorden iflg. vedtægterne:

  1. Valg af dirigent.
  2. Formandens beretning.
  3. Kassererens fremlæggelse af det revidererede regnskab for det per 31. maj afsluttede regnskabsår.
  4. Forslag fra bestyrelse og medlemmer.
  5. Fastsættelse af aconto indbetalinger i henhold til § 5 stk. 2.
  6. Valg til bestyrelse. Finn Grube, Lars Benjaminsen og Lars Pedersen er på valg.
  7. Valg af 2 revisorer.
  8. Valg af 2 bestyrelsessuppleanter og 1 revisorsuppleant.
  9. Fastsættelse af vederlag til kassereren.
  10. Evt.

Fremøde :38 huse repræsenteret

Valg af dirigent

Johannes Risbjerg blev valgt som dirigent og konstaterede, at generalforsamlingen var varslet korrekt og at den derfor kunne erklæres for gyldig.

Formandens beretning

Formanden bød velkommen til nye ejere, der er godt gang i salget stadigvæk.

Priserne er mellem 4,5 og 5 mill.

Vi har haft et  pænt  varmeår  selvom  gasprisen ligger 0,70kr højere end sidste år. Vi har ikke brugt så mange penge på reparationer.  97 har fået varmepenge retur svarende til 298.000 kr.

Besøg af politiet vedr. den tidligere kasserer

3½ år efter anmeldelsen er politiet nået til vores sag.

FM har overfor politiet redegjort for hele forløbet incl. sagen mod den tidligere revisor Politiet ville undersøge nærmere om der evt. var dokumentfalsk inde i billedet, idet sagen så vil tage en anden drejning.

Det er op til anklagemyndigheden om der bliver rejst tiltale, der kan dog gå op til 2 år inden der er en afgørelse.

4- Kammer beholderen /hække

Kedelig og træls sag her i sommer.

Trods flere henstillinger fra FM om at klippe hækkene ind blev der ikke reageret.

Først da FM  havde haft møde med LTF og Remondis og der var sendt breve ud skete der noget.

Hvis der blot var brugt en brøkdel af den tid der er blevet brugt på FACEBOOK , til at klippe hæk, var meget undgået.

De fleste hække blev klippet ind, men det er ikke gjort med det , der skal vedligeholdes, mange steder er den gal igen. Der vil være container til haveaffald i uge 41-42 og 43

Så det er op til jer selv om I vil have  hentet affald.

Kommunen har planer om at stramme op !!!!!!

I samarbejde med LTF har vi anmodet om gule streger i enderne af  vejene  - sagen kører stadig, ingen ved noget

Møde med borgmesteren x 2

Kommunen opsiger alle servicekontrakter på private fællesveje d.v.s vi skal fremover selv sørge for rensning af vejbrønde og vedligehold af veje. Kommunen undersøger om der kan tegnes nye servicekontakter. Vejene vil dog blive repareret inden overdragelsen, hvornår vides ikke

FM  har sendt billeder af vores veje til kommunen  og der har været konsulenter ude og besigtige .

Hvornår de bliver repareret vides ikke.

Hvis vi kommer i den situation at vi bliver beriget med  ”vejgaven” vil det blive nødvendigt at oprette en vejfond udover den opsparing vi har i forvejen.

Det skal for god ordens skyld nævnes at kommunen er tvunget til denne opsigelse grundet den tidligere regerings lovkrav. Hvis kommunen øger deres anlægsudgifter pålægges de strafafgift til staten.

Kommunen har tidligere valgt at betale disse bøder af formuen , men denne løsning er ikke holdbar i længden

Borgmesteren har været til møde med den nye trafikminister og vi afventer resultatet fra dette møde.

Bestyrelsen har på vegne af Ejerlauget skrevet til kommunen og anmodet om at vores veje opgraderes til kommunale veje, idet vores veje bruges til skoleveje for alle andre end rækkernes beboere.

Fjernvarme er skrinlagt

Kommunerne har ikke penge til at videreføre fjernvarmenettet nordpå til Sorgenfri og Virum

Pengene skal bruges til den kommende letbane

Forskønnelsesdag

Bestyrelsen lægger op til en dag hvor vi hjælper hinanden med at feje rendestene og fjerne ukrudt på vores veje, det gør ikke noget hvis området fremstår pænt

Snerydning

 Grundejerne har pligt til klatførebekæmpelse og snerydning

Der er indgået kontrakt for den kommende vinter: Vi har indgået aftalen uden saltning men det kan blive nødvendigt at salte hvis vinteren byder på isslag

Vi har tidligere anbefalet at have udendørsbelysningen tændt , det gør vi stadig

Mange klager over katte:

Mange klager over katte der besørger i vores haver og ødelægger trampoliner og havehynder.

Henviser til lovgivningen, der helt klart siger at udendørs katte skal holdes i indhegning.

Legepladsen er sikkerhedstjekket og enkelte ting er rettet så den lever op til nutidig standard.

FM opfordrede endnu en gang til at hække og træer klippes ind til skel, dette gælder også hækkene mod fortov

Kassererens fremlæggelse

Kassereren fremlagde regnskabet og startede med at takke Ulla Randrup – foreningens interne revisor – for et godt stykke arbejde.

Foreningen har en sund økonomi og året 2018/2019, bød ikke på de store overraskelser. Året endte med et overskud på 54.611 kr.

Den gennemsnitlige kassebeholdning gennem regnskabsåret er ca. 1.300.000 kr. og bestyrelsen mener det dækker behovet for uforudsete udgifter og tilstræber derfor at holde niveauet. Vi har haft et år med forholdsvis små udgifter i varmecentralen, hvilket afspejlede sig i tilbagebetaling til næste alle husstande ved den årlige opgørelse, der netop er sendt ud. Regnskabet blev herefter godkendt uden bemærkninger. Der udsendes omkring den 10.oktober ny opgørelse for næste års a’conto betalinger.

 

Forslag fra bestyrelse og medlemmer

Michala Østerdahl foreslår, at vi også får adgang til en container i juni/juli måned. Et forslag, der straks blev godkendt af generalforsamlingen.

Ulla Randrup opfordrer til, at alle er opmærksomme på, at både for -og baghave skal klippes ind til skel. Beplantning og hække i nogle forhaver rager langt ud på fortovet og gør det besværligt at passere.

Såfremt kommunen beslutter at overdrage Kronebakken, Kløverbakken og Kornbakken til ejerlauget, opfordres bestyrelsen til at sikre, at vejene overleveres i den bedst mulige stand.

Ulla Randrup bemærker, at en af lygtepælene på Kronebakken ikke længere lyser. Ulla kontakter selv kommunen med henblik på udskiftning af pære.

Der var fremsat tre forslag på generalforsamlingen:

  1. Forslag om anskaffelse af hjertestarter (Lene Bjerregaard Kiel, Kronebakken 31) godkendes med et stort flertal af generalforsamlingen. Lene går videre med sagen.
  2. På baggrund af Helle Borups opfordring til at drøfte problematikken omkring beskæring af træer i haverne, konkluderer FM, at det ikke er lovligt muligt at indføre egenbetaling ej heller at udøve selvtægt. Der henvises og appelleres til, at man udviser hensyn over for sine naboer og genboer og at man beskærer, hvis træer og beplantning skygger i andres haver og at man i øvrigt gør sit for at undgå bladnedfald hos naboen.
  3. Generalforsamlingen beslutter at nedsætte et udvalg, der indenfor en budgetramme på DKK 20.000 kommer med forskellige modeller til udnyttelse af trekanten på Boelvej/Tornebakken. Med i udvalget er Kenneth Rasmussen, Casper Renneberg, Martin Peckham, Ellen Frederiksen og Lene Kiel Bjerregaard.

Fastsættelse af a’conto indbetalinger i henhold til § 5 stk.2

Den gennemsnitlige a’conto betaling vil være 1500,-kr med variation mellem 1000 kr og 1900 kr

Budget for 2019/20

 

Gas


1.000.000,00

vand


140.000,00

el


30.000,00

varmemester


30.000,00

drift/rep


300.000,00

forsikr


35.000,00

varmeregnskab


10.000,00

kontingent


89.100,00

antenne


231.840,00

opsp


59.400,00

I alt


1.925.340,00

Valg til bestyrelse

 

Finn Grube, Lars Benjaminsen og Lars Pedersen blev alle genvalgt til bestyrelsen.

 

Valg af 2 revisorer

Piaster revisorerne blev valgt som ekstern revisor og Ulla Randrup som intern revisor.

 

Valg af 2 bestyrelsessuppleanter og 1 revisorsuppleant.

Lars Pedersen og Jonas Lauersen blev genvalgt som bestyrelsessuppleanter og Torben Frederiksen blev valgt som revisorsuppleant. 

Fastsættelse af vederlag til kassereren.

Kassererens vederlag på 38.000 kr. forsætter uændret.

Evt.

FM henstiller til, at de unge tager hensyn, når de holder fest. Musikken skal slukkes efter kl 00:00 udendørs og fest på hverdage, skal helst undgås.

 

 

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

 

 

 

REFERAT AF GENERALFORSAMLING BAKKEHUSENES EJERLAUG i SORGENFRI

 

Torsdag, den 26. september 2019 kl. 19.30

I beboerhuset, Sorgenfrivang 1

 

Dagsorden iflg. vedtægterne:

  1. Valg af dirigent.
  2. Formandens beretning.
  3. Kassererens fremlæggelse af det revidererede regnskab for det per 31. maj afsluttede regnskabsår.
  4. Forslag fra bestyrelse og medlemmer.
  5. Fastsættelse af aconto indbetalinger i henhold til § 5 stk. 2.
  6. Valg til bestyrelse. Finn Grube, Lars Benjaminsen og Lars Pedersen er på valg.
  7. Valg af 2 revisorer.
  8. Valg af 2 bestyrelsessuppleanter og 1 revisorsuppleant.
  9. Fastsættelse af vederlag til kassereren.
  10. Evt.

Fremøde :38 huse repræsenteret

Valg af dirigent

Johannes Risbjerg blev valgt som dirigent og konstaterede, at generalforsamlingen var varslet korrekt og at den derfor kunne erklæres for gyldig.

Formandens beretning

Formanden bød velkommen til nye ejere, der er godt gang i salget stadigvæk.

Priserne er mellem 4,5 og 5 mill.

Vi har haft et  pænt  varmeår  selvom  gasprisen ligger 0,70kr højere end sidste år. Vi har ikke brugt så mange penge på reparationer.  97 har fået varmepenge retur svarende til 298.000 kr.

Besøg af politiet vedr. den tidligere kasserer

3½ år efter anmeldelsen er politiet nået til vores sag.

FM har overfor politiet redegjort for hele forløbet incl. sagen mod den tidligere revisor Politiet ville undersøge nærmere om der evt. var dokumentfalsk inde i billedet, idet sagen så vil tage en anden drejning.

Det er op til anklagemyndigheden om der bliver rejst tiltale, der kan dog gå op til 2 år inden der er en afgørelse.

4- Kammer beholderen /hække

Kedelig og træls sag her i sommer.

Trods flere henstillinger fra FM om at klippe hækkene ind blev der ikke reageret.

Først da FM  havde haft møde med LTF og Remondis og der var sendt breve ud skete der noget.

Hvis der blot var brugt en brøkdel af den tid der er blevet brugt på FACEBOOK , til at klippe hæk, var meget undgået.

De fleste hække blev klippet ind, men det er ikke gjort med det , der skal vedligeholdes, mange steder er den gal igen. Der vil være container til haveaffald i uge 41-42 og 43

Så det er op til jer selv om I vil have  hentet affald.

Kommunen har planer om at stramme op !!!!!!

I samarbejde med LTF har vi anmodet om gule streger i enderne af  vejene  - sagen kører stadig, ingen ved noget

Møde med borgmesteren x 2

Kommunen opsiger alle servicekontrakter på private fællesveje d.v.s vi skal fremover selv sørge for rensning af vejbrønde og vedligehold af veje. Kommunen undersøger om der kan tegnes nye servicekontakter. Vejene vil dog blive repareret inden overdragelsen, hvornår vides ikke

FM  har sendt billeder af vores veje til kommunen  og der har været konsulenter ude og besigtige .

Hvornår de bliver repareret vides ikke.

Hvis vi kommer i den situation at vi bliver beriget med  ”vejgaven” vil det blive nødvendigt at oprette en vejfond udover den opsparing vi har i forvejen.

Det skal for god ordens skyld nævnes at kommunen er tvunget til denne opsigelse grundet den tidligere regerings lovkrav. Hvis kommunen øger deres anlægsudgifter pålægges de strafafgift til staten.

Kommunen har tidligere valgt at betale disse bøder af formuen , men denne løsning er ikke holdbar i længden

Borgmesteren har været til møde med den nye trafikminister og vi afventer resultatet fra dette møde.

Bestyrelsen har på vegne af Ejerlauget skrevet til kommunen og anmodet om at vores veje opgraderes til kommunale veje, idet vores veje bruges til skoleveje for alle andre end rækkernes beboere.

Fjernvarme er skrinlagt

Kommunerne har ikke penge til at videreføre fjernvarmenettet nordpå til Sorgenfri og Virum

Pengene skal bruges til den kommende letbane

Forskønnelsesdag

Bestyrelsen lægger op til en dag hvor vi hjælper hinanden med at feje rendestene og fjerne ukrudt på vores veje, det gør ikke noget hvis området fremstår pænt

Snerydning

 Grundejerne har pligt til klatførebekæmpelse og snerydning

Der er indgået kontrakt for den kommende vinter: Vi har indgået aftalen uden saltning men det kan blive nødvendigt at salte hvis vinteren byder på isslag

Vi har tidligere anbefalet at have udendørsbelysningen tændt , det gør vi stadig

Mange klager over katte:

Mange klager over katte der besørger i vores haver og ødelægger trampoliner og havehynder.

Henviser til lovgivningen, der helt klart siger at udendørs katte skal holdes i indhegning.

Legepladsen er sikkerhedstjekket og enkelte ting er rettet så den lever op til nutidig standard.

FM opfordrede endnu en gang til at hække og træer klippes ind til skel, dette gælder også hækkene mod fortov

Kassererens fremlæggelse

Kassereren fremlagde regnskabet og startede med at takke Ulla Randrup – foreningens interne revisor – for et godt stykke arbejde.

Foreningen har en sund økonomi og året 2018/2019, bød ikke på de store overraskelser. Året endte med et overskud på 54.611 kr.

Den gennemsnitlige kassebeholdning gennem regnskabsåret er ca. 1.300.000 kr. og bestyrelsen mener det dækker behovet for uforudsete udgifter og tilstræber derfor at holde niveauet. Vi har haft et år med forholdsvis små udgifter i varmecentralen, hvilket afspejlede sig i tilbagebetaling til næste alle husstande ved den årlige opgørelse, der netop er sendt ud. Regnskabet blev herefter godkendt uden bemærkninger. Der udsendes omkring den 10.oktober ny opgørelse for næste års a’conto betalinger.

 

Forslag fra bestyrelse og medlemmer

Michala Østerdahl foreslår, at vi også får adgang til en container i juni/juli måned. Et forslag, der straks blev godkendt af generalforsamlingen.

Ulla Randrup opfordrer til, at alle er opmærksomme på, at både for -og baghave skal klippes ind til skel. Beplantning og hække i nogle forhaver rager langt ud på fortovet og gør det besværligt at passere.

Såfremt kommunen beslutter at overdrage Kronebakken, Kløverbakken og Kornbakken til ejerlauget, opfordres bestyrelsen til at sikre, at vejene overleveres i den bedst mulige stand.

Ulla Randrup bemærker, at en af lygtepælene på Kronebakken ikke længere lyser. Ulla kontakter selv kommunen med henblik på udskiftning af pære.

Der var fremsat tre forslag på generalforsamlingen:

  1. Forslag om anskaffelse af hjertestarter (Lene Bjerregaard Kiel, Kronebakken 31) godkendes med et stort flertal af generalforsamlingen. Lene går videre med sagen.
  2. På baggrund af Helle Borups opfordring til at drøfte problematikken omkring beskæring af træer i haverne, konkluderer FM, at det ikke er lovligt muligt at indføre egenbetaling ej heller at udøve selvtægt. Der henvises og appelleres til, at man udviser hensyn over for sine naboer og genboer og at man beskærer, hvis træer og beplantning skygger i andres haver og at man i øvrigt gør sit for at undgå bladnedfald hos naboen.
  3. Generalforsamlingen beslutter at nedsætte et udvalg, der indenfor en budgetramme på DKK 20.000 kommer med forskellige modeller til udnyttelse af trekanten på Boelvej/Tornebakken. Med i udvalget er Kenneth Rasmussen, Casper Renneberg, Martin Peckham, Ellen Frederiksen og Lene Kiel Bjerregaard.

Fastsættelse af a’conto indbetalinger i henhold til § 5 stk.2

Gas


1.000.000,00

vand


140.000,00

el


30.000,00

varmemester


30.000,00

drift/rep


300.000,00

forsikr


35.000,00

varmeregnskab


10.000,00

kontingent


89.100,00

antenne


231.840,00

opsp


59.400,00

I alt


1.925.340,00

Den gennemsnitlige a’conto betaling vil være 1500,-kr med variation mellem 1000 kr og 1900 kr

Budget for 2019/20

 

Valg til bestyrelse

 

Finn Grube, Lars Benjaminsen og Lars Pedersen blev alle genvalgt til bestyrelsen.

 

Valg af 2 revisorer

Piaster revisorerne blev valgt som ekstern revisor og Ulla Randrup som intern revisor.

 

Valg af 2 bestyrelsessuppleanter og 1 revisorsuppleant.

Lars Pedersen og Jonas Lauersen blev genvalgt som bestyrelsessuppleanter og Torben Frederiksen blev valgt som revisorsuppleant. 

Fastsættelse af vederlag til kassereren.

Kassererens vederlag på 38.000 kr. forsætter uændret.

Evt.

FM henstiller til, at de unge tager hensyn, når de holder fest. Musikken skal slukkes efter kl 00:00 udendørs og fest på hverdage, skal helst undgås.

 

 

Med venlig hilsen

Bestyrelsen